歡迎轉載,請留言通知及注明出處︰[ 日一文字翻譯 ]

 

If Time Is All I Have  如果時間是我所擁有的

- James Blunt

 

When you wake up

當你起床

Turn your radio on

扭開你的收音機

And you'll hear this simple song

你會聽見這首簡單的歌

 

That I made up

我編出來的

That I made up for you

是我為你而編的

 

When you're driving

當你駕車

Turn the radio up

把收音機扭大聲

Cause I can't sing loud enough

因為我沒法唱得足夠大聲

Hard these days

在這艱難的日子裡

To get my message through

去讓我的訊息能傳達得到

 

If time is all I have

如果時間是我所擁有的

I'll waste it all on you

我會全花在你身上

 

Each day I'll turn it back

每一天我都會將時光倒流

It's what the broken-hearted do

這就是一顆碎透的心會做的事

I'm tired of talking to an empty space

我已疲於對著個空虛的地方說話

Of silences keeping me awake

寂靜得叫我清醒著

 

When you marry

當你結婚

And you look around

然後你環顧四周

I'll be somewhere in that crowd

我將會在人群中的某處

Torn up, that it isn't me

撕心的痛,那不是我

  [ 感謝支持日一文字翻譯 ]

When you're older

當你老去

The memories fade

那回憶逐漸褪色

But I know I'll still feel the same

但我知我的感情將是同樣

For as long as I live

只要我還活著

 

If time is all I have

如果時間是我所擁有的

I'll waste it all on you

我會全花在你身上

 

Each day I'll turn it back

每一天我都會將時光倒流

It's what the broken-hearted do

這就是一顆碎透的心會做的事

I'm tired of talking to an empty space

我已疲於對著個空虛的地方說話

Of silences keeping me awake

寂靜得叫我清醒著

 

Won't you say my name, one time

你會喚我的名字嗎,僅此一次

Please just say my name

求你就這麼一次喚我的名字

 

But if time is all I have

可是如果時間是我所擁有的

I'll waste it all on you

我會全花在你身上

Each day I'll turn it back

每一天我都會將時光倒流

It's what the broken-hearted do

這就是一顆碎透的心會做的事

I'm tired of talking to an empty space

我已疲於對著個空虛的地方說話

Of silences keeping me awake

寂靜得叫我清醒

 

If time is all I have

如果時間是我所擁有的

I'll waste it all on you

我會全花在你身上

 

Each day I'll turn it back

每一天我都會將時光倒流

It's what the broken-hearted do

這就是一顆碎透的心會做的事

I'm tired of talking to an empty space

我已疲於對著個空虛的地方說話

Of silences keeping me awake

寂靜得叫我清醒

 

Won't you say my name

你會喚我的名字嗎

When the song is over

當這首歌完結時

 

 

arrow
arrow

    日一 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()