歡迎轉載,請留言通知及注明出處︰[ 日一文字翻譯 ]

 

Smoke Signals  狼煙

-James Blunt

 

One by one; they pass me by

一個接一個;他們略我而過

And I've used up my supplies

而我已耗盡了我的補給品

Out of water; Out of hope

耗盡了清水;耗盡了希望

Can't make fire; Only smoke

無法生火;只有煙霧

Here I am alone in silence

在這寂靜中獨自一個

Cast away on a desert island

流落於荒島上

A traveller in ocean; lost at sea

一個海上的旅者;迷失於大海

 

Smoke signals in the night sky

在夜空中的狼煙

Hope you see me as you pass by

當你經過時希望你能見到我

I'm screaming from the cliff top

我在懸崖邊上尖叫

You're the only one I've got to rescue me, to rescue    me

你是那唯一一個能拯救我,去拯救我

Why can't you see? Why can't you see?

為什麼你看不見?為什麼你看不見?

I don't think that I'll survive
我不認為我能生還

I'll die here without you

我將會死在這裡 而沒有你

Oh, I can't live without you

噢,我不能生存 而沒有你

 

Sun comes up; then sun goes down

日出;日落

Wonder if I'll ever be found

想著到底我會否被找到

Here I am alone in silence

在這寂靜中獨自一個

Cast away on a desert island

流落於荒島上

A traveller in ocean; lost at sea

一個海上的旅者;迷失於大海

    [ 感謝支持日一文字翻譯 ]

Smoke signals in the night sky

在夜空中的狼煙

Hope you see me as you pass by

當你經過時希望你能見到我

I'm screaming from the cliff top

我在懸崖邊上尖叫

You're the only one I've got to rescue me, to rescue me

你是那唯一一個能拯救我,去拯救我

Why can't you see? Why can't you see?

為什麼你看不見?為什麼你看不見?

I don't think that I'll survive
我不認為我能生還

I'll die here without you

我將會死在這裡 而沒有你

Oh, I can't live without you

噢,我不能生存 而沒有你

X2

 

 

arrow
arrow

    日一 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()