歡迎轉載,請留言通知及注明出處︰[ 日一文字翻譯 ]

 

Till it happens to you 直到那件事發生在你身上

- Lady Gaga

 

You tell me "it gets better, it gets better,

你告訴我 「事情會好轉,會變好轉的,

in time"

隨著時間」

You say I'll pull myself together, pull it together,

你說我將會重新振作,振作起來,

"You'll be fine"

「你不會有事」

Tell me what the hell do you know,

告訴我 你到底懂個屁,

What do you know,

你懂什麼,

Tell me how the hell could you know,

告訴我 你到底懂個屁,

How! could you know

你怎麼!會懂得

Till it happens to you, you don't know

直到發生在你身上,不然你不會明白

How it feels,

那是什麼感受,

How it feels.

那是什麼感受。

 

Till it happens to you, you won't know

直到那件事發生在你身上,不然你不會知道

It won't be real

那件事不可能是真實的

No It won't be real

不可能是真的

Won't know how it feels

不會知道那是什麼感覺

You tell me "hold your head up"

你告訴我 「要昂首闊步」

Hold your head up and be strong

要抬起頭來 堅強些

Cause when you fall, you gotta get up

因為你跌倒了,總得重新爬起身

You gotta get up and move on."

你要爬起身然後重新出發

Tell me, how the hell could you talk,

告訴我,你到底怎樣才能說出這種話,

How could you talk?

怎能說出這種話?

    [ 感謝支持日一文字翻譯 ] 

Cause until you walk where I walk,

因為直到你踏上我走過的路,

It's just no joke!

這絕對不好玩!

Till it happens to you, you don't know

直到那件事發生在你身上,你不會明白

How it feels,

那是什麼感受,

How it feels.

那是什麼感受。

Till it happens to you, you won't know

直到那件事發生在你身上,不然你不會知道

It won't be real (how could you know?)

那件事不可能是真實的 (你怎能知道?)

No It won't be real (how could you know?)

不可能是真的 (你怎能知道?)

Won't know how I feel

不會明白我的感受

Till your world burns and crashes

直到你的世界燃起大火 然後崩壞瓦解

Till you're at the end, the end of your rope

直到你在盡頭,就在你抓緊的那根繩子盡頭

Till you're standing in my shoes, I don't wanna hear nothing from you

直到你能設身處地去想之前,我不想聽到從你口中說出的任何一個字

From you, from you, cause you don't know

從你口中說出,從你口中說出,因為你不知道

Till it happens to you, you don't know

直到那件事發生在你身上,不然你不會明白

How I feel

我的感受

How I feel

我的感受

How I feel

我的感受

Till it happens to you, you won't know

直到那件事發生在你身上,不然你不會知道

It won't be real (how could you know?)

那件事不可能是真實的 (你怎能知道?)

No It won't be real (how could you know?)

不可能是真的 (你怎能知道?)

Won't know how it feels

不會知道那是什麼感覺

Till it happens to you, happens to you,

直到那件事發生在你身上,發生在你身上,

Happens to you.

發生在你身上。

Happens to you, happens to you,

直到那件事發生在你身上,發生在你身上,

Happens to you ( how could you know?)

發生在你身上。(不然你怎能知道?)

Till it happens to you, you won't know how I feel

直到那件事發生在你身上之前,你不會知道我的感受

arrow
arrow

    日一 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()