BB Talk 裝可愛

- Miley Cyrus

song writer: Miley Cyrus

 

Alright, so this is really fucked up, but

好吧,這的確很糟糕,但

Alright, I was sleeping next to him but I was dreaming about the other dude

好吧,當我睡在他旁邊,我幻想的卻是另一個男人

And then all of a sudden, everything that he fucking did just made me cringe

然後突然之間,他媽的他幹的所有事都叫我厭煩

And it was so hard to fall in but so easy just to fall right back out again

這實在太難全身投入,且太容易馬上又吵起來

This whole time, I could give to you and I could paint you pictures

這段時間,我能交付給你,我能為你畫幅畫

But I guess I could just never write a song and then maybe I'd never fell out of love with him in the first place

然而我猜想,我不寫一首歌的話,或許我就無法放棄對他的愛

I mean, I, I don't wanna feel this feeling cause my energy's just so strong that,

我意思是,我並不想有這種感覺,因為我現在如此堅強

I don't know if I'm creating this or this is actually what is meant to be

我不知道到底是我刻意把它創造出來,還是它終究會出現

And you know, they say that you gotta think what you want into existence, but you know what?

然後,他們說你需要好好想自己現實中想要什麼,但你知道嗎?

Haven't been too good at making decisions so, I have no idea what the fuck I want, I guess

一直以來我都不善做決定,所以,我也不清楚到底我他媽的想要什麼,我猜

 

You're giving me a feeling in my head

你讓我有一種感覺

Laying in my bed just thinking

當你躺在床上時 我在想

Not really feeling like the one I want

這與我想要的感覺不太相似

Takes everything in me not to call him

叫我費盡力氣不要打電話給他

I really, really, really wanted to

我真的,真的,真的很想這樣做

I told all my friends I'm moving on

我跟所有朋友說我在過新生活

Your baby talk is creeping me out

但你裝可愛地說話讓我起雞皮疙瘩

Fuck me so you stop baby talking

快幹我 如此一來你就不會裝可愛

 

You know what, in the beginning it was like we were fucking homies and shit

你知道嗎?在一開始,我們他媽的就像閨蜜,要好得不得了

And then all of a sudden you started with some fucking baby goo-goo tongue down my fucking throat

但突然之間,你開始說些該死的寶寶安咕安咕,還把舌頭伸進我他媽的喉嚨 (*tongue down my throat也有被打斷而生氣的意思)

I mean, even in front of your mom

我意思是,就連在你媽面前也是這樣

Dude, as if I'm not fucking awkward enough

兄弟,就好像我的人生還不夠尷尬一樣

I mean, you put me in these fucking situations where I look like a dumbass bitch and I'm not a fucking dumbass bitch

我意思是,你將我置身於這該死的情況,使我看上來就像個蠢斃的婊子,而我不是一個他媽的蠢斃的婊子

You know, like, I hate all that fucking PDA, I probably hate it more than your fucking friends do

你知道的,就像,我討厭一切公眾曬恩愛的行為,我大概比你所有朋友加起來更討厭

You know, it's sweet and you couldn't be more opposite of my last dickhead but you know what I don't know if I can get over the fucking goo

你知道的,這很窩心,而且你與我的混蛋前任完全相反,但你知道嗎?我不清楚我能否吃得消那個該死的安咕

 

You keep saying again and again

你說了一遍又一遍

We're laying in my bed just talking

我們躺在床上只是聊聊天

And now I, know I can't hold it back

而現在,我知道我無法忍耐

I'm feeling like I'm gonna vomit

我覺得我快要吐

I don't really want an older you

我並非真的想要一個更成熟的你

I heard I change my mind way too often

我聽人說過我的想法陰晴不定

Baby talk is creeping me out

裝可愛地說話讓我起雞皮疙瘩

Fuck me so you stop baby talking

快幹我 如此一來你就不會裝可愛

 

Alright so, I'm gonna be honest

好吧,我打算開誠佈公

It's the super cutey shit, that's the main issue here

就是這個超級可愛的鬼東西,它就是主要問題來源

I mean, I'm fucking what?

我意思是,我都他媽的幾歲了?

Look, I like when you send me, you know, the, the queen emoji, but when I send back the monkey, you know,

聽好,我很喜歡你傳我,你知道的,那個,那個皇后的表情圖案,但當我回你那個猴子,你知道的

The ones with the, the hands over the eyes, that means that shit's just getting a little too weird for me

那個,掩著雙眼的,這就代表這爛事情,對我來說進展得太詭異

I mean, I don't wanna say it in person, I just like bury my head in your armpit which... weirdly smells good and your hair and your fucking teeth

我意思是,我不想當面對你講,我很喜歡把頭埋進你的胳肢窩…它異常地很好聞,還有你的頭髮,還有你該死的牙齒

Like, why the fuck would I wanna lick your teeth but I do

就像,他媽的我為什麼想要舔你的牙齒,但我就是舔了

And remember there was that one time that I had like a 15 minute, oh, that was kind of the best thing in the entire world,

還記得有一次,我彷彿去了十五分鐘,噢,這簡直是全世界最美妙的事,

You know, maybe I could just get past this shit and I could get used to someone giving a fuck

你知道,或者我可以克服這爛東西,然後我能夠習慣被人無視

I'm sorry I called you a creep and that thing about the vomit

我很抱歉說你很嘔心,還有我很想吐

I mean, look, I'm really starting to be in this whole thing, but no matter what you do, homegirl can't handle the fucking goo

我意思是,聽說,我真的準備全身投入,無論你怎樣對我,你的閨蜜搞不定安咕

 

Fuck me so you stop baby talking

快幹我 如此一來你就不會裝可愛 x4

I don't really want an older you

我並非真的想要一個更成熟的你

I heard I change my mind way too often

我聽人說過我的想法陰晴不定

Baby talk is creeping me out

裝可愛地說話讓我起雞皮疙瘩

Fuck me so you stop baby talking

快幹我 如此一來你就不會裝可愛

arrow
arrow
    文章標籤
    麥莉·希拉
    全站熱搜

    日一 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()