close

Sparrow - Tom Odell

 

Why sparrow why, won't you tell me why I'm sad

為什麼 麻雀 為什麼,你會否告訴我何以感憂傷

Sing us both a melody, the best that you can

為我倆獻唱一曲,唱出你畢生所能

Fly sparrow fly, won't you sit on my hand

飛翔吧 麻雀 飛翔吧,你會否待在我的手掌心

Sing it in that language we both can understand

用我倆的共通語言歌唱

 

When you sit on that tree

當你佇立樹上

You look in my eyes

凝望我的雙眼

I wonder what goes on in your mind

我忖想你有何思索

 

Speak sparrow speak please won't you try

說話吧 麻雀 說話吧 懇求你會否嘗試

Tell me why you'd walk if you knew that you could fly

告訴我何以你深知自己能高飛 卻留在地上

Speak sparrow speak oh please won't you try

說話吧 麻雀 說話吧 懇求你會否嘗試

Tell me all the answers to this meaningless life

告訴我這了無生趣的人生有何真諦

 

But you're up on that tree

但你佇立樹上

And you look in my eyes

凝望我的雙眼

I wonder what goes on in your mind

我忖想你有何思索

 

Stay, sparrow stay, won't you stay in my window

留下吧 麻雀 留下吧,你會否留在我的窗邊

I've never been so close to anything so beautiful

我從未如此靠近如斯美麗的事物

Wait, sparrow wait, oh please don't you go

等等 麻雀 等等,噢 懇求你別離我而去

I love the way I felt its move as the wind it blows

我喜歡感受到牠的動靜 猶如感受到風的流動

 

But you're up on that tree

但你佇立樹上

And you look in my eyes

凝望我的雙眼

I wonder what goes on in your mind

我忖想你有何思索

 

Sing, sparrow sing, sing away the pain

高歌吧 麻雀 高歌吧,唱走一切苦痛

When you get to the bones of it, we are just the same

當你泥足深陷,其實我們皆一樣

I said sing sparrow sing, sing away our pain

我說 高歌吧 麻雀 高歌吧,唱走一切苦痛

I'll never hear a melody as sweet as today

我此生再無法聽到 如今天般甜蜜的旋律

 

 

Cause you're up in that tree

因你佇立樹上

And you look in my eyes

凝望我的雙眼

And I wonder how, but you're saying goodbye

我忖想你如何辦到,但你已在道別

arrow
arrow
    全站熱搜

    日一 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()