Liability 負累

- Lorde

 

One, two

一、二

 

Baby really hurt me

親愛的 這實在太傷人

Crying in the taxi

於計程車飲泣

He don't wanna know me

他不想了解我

Says he made the big mistake of dancing in my storm

他說與我起舞於風眼 是他所犯下的大錯

Says it was poison

他說會把他毒死

So I guess I'll go home

那麼我只好回家

Into the arms of the girl that I love

投入我所愛的女孩的懷抱

The only love I haven't screwed up

唯有她的愛我並無搞砸

She's so hard to please

雖然她難以取悅

But she's a forest fire

但她是我燃亮生命的原因

I do my best to meet her demands

我竭盡所能符合她的要求

Play at romance, we slow dance

我們假裝氣氛浪漫,輕搖慢曳

In the living room, but all that a stranger would see

共舞於客廳,但街外的陌生人只會見到

Is one girl swaying alone

一個女孩獨自擺動身姿

Stroking her cheek

輕撫自己臉龐

 

They say, "You're a little much for me

他們說︰「你有點太難搞了

You're a liability

你是個負累

You're a little much for me"

你太難搞了」

So they pull back, make other plans

所以他們縮手回頭,另尋他方

I understand, I'm a liability

我了解,我是個負累

Get you wild, make you leave

將你放生,逼你離開

I'm a little much for

我有點太難搞

E-a-na-na-na, everyone

對所——有人而言

 

The truth is I am a toy

事實上我只是隻玩偶

That people enjoy

供人消遣娛樂

'Til all of the tricks don't work anymore

直到所有把戲不再娛賓

And then they are bored of me

然後遭到厭倦

I know that it's exciting

我知道 奔馳於黑夜

Running through the night, but

聲色犬馬 樂不可支,但

Every perfect summer's

每個美好的夏天

Eating me alive until you're gone

都將我活剝生吞 直至你離開

Better on my own

我還是最好自己一個

 

They say, "You're a little much for me

他們說︰「你有點太難搞了

You're a liability

你是個負累

You're a little much for me"

你太難搞了」

So they pull back, make other plans

所以他們縮手回頭,另尋他方

I understand, I'm a liability

我了解,我是個負累

Get you wild, make you leave

將你放生,逼你離開

I'm a little much for

我有點太難搞

E-a-na-na-na, everyone

對所—有人而言

 

 

They're gonna watch me

他們將注視著我

Disappear into the sun

消失於夕陽之下

You're all gonna watch me

你也將注視著我

Disappear into the sun

消失於夕陽之下

arrow
arrow
    文章標籤
    Liability Lorde
    全站熱搜

    日一 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()